Jövőbe vezető hagyomány
Vezetési élmény – ez a kifejezés egyetlen autós tesztből sem hiányozhat. A francia Alpine esetében az élményszerű vezetés azonban nem üres ígéret, kezdetektől a márka DNS-ében rejlik.
Autós berkekben köztudott, hogy az Alpine az az autó, amelyik nem kizárólag a teljesítményével – hiszen az akár 300 LE-s motor sem ad szégyenkezésre okot –, hanem lenyűgöző vezetési élményével hódít. De miért olyan különleges ez az autó, és honnan ered a márka?
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Örökség a hegyekből
Az Alpine sztorija igazi Dávid-Góliát történetként indult. Jean Rédélé 1947-ben Franciaország legfiatalabb Renault-szervizvezetője volt, aki saját maga építette át autóit raliversenyekre. Az innováció iránti szenvedélyét mutatja, hogy sorra nyerte az Alpok kisebb túráit kategóriájában – az Alpine név is 1952-es versenygyőzelmére emlékeztet –, míg 1953-ban már Ferrarikat és Aston Martinokat is lekörözve lett futamgyőztes. Az ekkorra már saját formatervvel épített modell az 1970-es években élte a fénykorát. 1973-ban a Monte-Carlo-rali pódiumának mindhárom fokán Alpine A110-ek álltak, és az első világbajnoki címét is elhódította a csapat.
Szériában
A ralisikerek nyomán már korán megjelent az igény a Rédélé-féle autók szériagyártására. Az 1955-ben Alpine néven létrejött márka számára az igazi áttörést az 1962-es Párizsi Autószalonon bemutatott A110 hozta, amely egyszerre vált a következő évtized meghatározó sportautójává és francia dizájn- és kulturális ikonná.
Az Alpine későbbi modelljei nem érték el az A110 népszerűségét, végül 1995-ben átmenetileg leállt a gyártás.
Új évtized, új 110A
A márkába 2017-ben lehelt életet a Renault, amikor bemutatta az új Alpine A110-et, az eredeti modell mai reinkarnációját. Az új Alpine A110 egy középmotoros, alumínium vázra épülő sportkupé, melyet egy 1,8 literes turbómotor hajt. A mindössze 1100 kg-os A110 252 lóerejét 7 fokozatú automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, az R (Radical) változata 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége 285 km/h.
De ami igazán kiemeli az Alpine-t a többi sportautó közül, az a vezetés élménye. A középmotornak köszönhetően a súly egyenletesen oszlik el az első és hátsó tengely között, hihetetlen kormányozhatóságot biztosítva. A vezetés akár kis sebességen is nagyon élvezetes, a precíz futómű minden kanyarban engedi érezni dinamikáját és lendületét. A sportos érzést nemcsak az erőteljes motorhang, de az alumínium, karbon és bőr uralta beltér, a Sabelt kagylóülések és a bőrborítású, csapott D-alakú sportkormány is erősítik.
Exkluzív életérzés
Legendás státusza és a szinte kézműves minőséget meghazudtoló ára ellenére az Alpine kevéssé ismert Magyarországon, az utakat járva biztosan kitűnik a tömegből. Ráadásul az elektromos forradalom közeledtével ma már kizárólag limitált kollekciókat dob piacra a gyártó. Azaz a rövidesen gyűjtői darabbá váló példányok a kortárs alkotásokhoz hasonló ütemben sokszorozzák meg értéküket.
Marco Rossi kihirdette: itt a keret az Európa-bajnokságra
Nagy meglepetések nincsenek, de két kérdőjel azért még akad a magyar csapat Eb-keretében.
Heti AKCIÓ: 5 termék, amit most szuper áron szerezhetsz be a Notino oldalán
Ezen a héten is hozunk pár olyan terméket, amiket talán könnyen és szívesen építesz be a szépségápolási rutinodba.
Milliárdokat ért az F1-legenda, Jody Scheckter autógyűjteménye
Jody Scheckter saját kollekciójának tizenkét darabját kínálta eladásra, 1979-es világbajnok Ferrariján kaszált a legtöbbet.
A legújabb nyaralási őrület a sportturizmus
Talán nem is annyira nagy újdonság, de most újra felfutóban van ez az utazási forma.
A pokol kapuja: a sziget, amely még James Bond-filmben is szerepelt
Hasima egy elhagyatott sziget, amely Japánhoz tartozik – sötét múltja van, mintegy 1300 ember lelte itt halálát.
100 milliós Rolls-Royce-szal erősített a miami rendőrség
Mindenkit megnyugtatnak: az adófizetőknek egyetlen forintjába sem került az autó.