Rekordok dőltek a Barbie és az Oppenheimer nyitóhétvégéjén
A Barbie 155 millió dollárt hozott, az Oppenheimer 80,5 milliót az első hétvégén. És ez mindkettő igen nagy dolog.
A múlt hét végén egyszerre mutatták be a mozik az év két legjobban várt filmjét, a Barbie-t és az Oppenheimert. Lehetett számítani arra, hogy pörögnek majd a jegyeladások, ráadásul valamelyest egymást is húzták az alkotások, miután beindult a nagy hype, hogy minél többen üljenek be egyazon napon mindkettőre.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A Barbenheimer-jelenségről itt írtunk:
Meg is jöttek az első box office adatok, amelyekből egyrészt az látszik, hogy a Barbie tarolt: 155 millió dolláros – tisztán amerikai – bevétele magasan felülmúlta az Oppenheimer 80,5 millióját. Nyilván ez azzal is indokolható, hogy abszolút szórakoztató tömegfilm, míg Christopher Nolan rendezése nehezebben fogyasztható, a nézőt sokkal inkább megviselő film. És hogy mennyire kiemelkedő a Barbie nyitánya? Az idei premierek mezőnyében az élre ugrott az első hétvégéket tekintve, de már összesítésben is ott van a top tízes listán. Világszinten amúgy jelenleg 337 milliónál jár. Érdekesség, hogy költségvetését 145 millió dollárra becsülik, míg marketingre úgy 150 millát szórtak el, tehát erősen megágyaztak a sikernek. Ez amúgy az a szint, amit férfi főszereplős szuperhősfilmektől, vagy olyan franchise-októl lehet várni, mint egyebek mellett a Harry Potter.
Az idei rekordot egyébként a bemutatkozó hétvégékre vetítve a Super Mario Bros.: A film tartotta, 146,4 millió dollárt hozott, de a Barbie most lenyomta. Ha nem az egész hétvégét, csak a legerősebb napot nézzük, akkor 70,8 millióval ugyancsak listavezető, szintúgy, mint a premier előtt megkeresett 22 millával. Egyúttal ez lett minden idők legerősebben rajtoló filmje, amelyet női rendező jegyez. Greta Gerwig e téren a 2019-es Marvel Kapitány társrendezőjét, Anna Bodent múlta felül (153,4 millió), szólóban eddig Patty Jenkins 2017-es Wonder Womanje (103,2 millió) volt a csúcs.
Ebből nem nehéz kitalálni, hogy Gerwig egyéni csúcsot is felállított, ám nemcsak rá, hanem a főszereplő Margot Robbie-ra is igaz ugyanez. Sőt, a férfi főhőst, Kent alakító Ryan Gosling eddigi filmjei sem kezdtek be ilyen lendülettel. A játékfigurák köré épülő mozik versenyében a 2011-es Transformers 3-tól vette át a vezetést a Barbie.
Az Oppenheimer mindeközben az R-besorolású filmek között verte meg az idei toplista eddigi éllovasát, a John Wick: 4. felvonást. A globális piacon kaszált 174 millióval minden idők legjobban rajtoló életrajzi ihletésű mozija lett – ezt a címet eddig a Bohém rapszódia birtokolta –, a Nolan-életműben pedig a legjobb kezdést produkáló mozi Batman világán kívül.
Ami egymás erősítését és a Barbenheimer-hatást illeti: a mozitörténetben először fordult elő, hogy egy film 100 millió fölötti, egy másik pedig 80 milliót átlépő első hétvégét hozott össze. Egyben bizonyították is, hogy két ennyire erős produkció sem szükségszerűen kannibalizálja egymást.
Daniel Radcliffe elmondta, melyik Harry Potter karaktert játszaná el
A hét filmben ő alakította a címszereplőt, de ha most kellene választania, van két szereplő, akinek a bőrébe szívesen bújna.
Alabamában már börtön jár a laboratóriumi húsokért
Mind a gyártásuk, mind a forgalmazásuk törvénybe ütközik, elég komolyan büntetik.
Amit szinte senki sem szúrt ki! 9 ikonikus filmjelenet, amit egész egyszerűen egy másik filmből másoltak
Nem is gondolnánk, hogy a filmgyártás történetében számos olyan jelenet van, amit már több alkotásban is láttunk!
Marco Rossi kihirdette: itt a keret az Európa-bajnokságra
Nagy meglepetések nincsenek, de két kérdőjel azért még akad a magyar csapat Eb-keretében.
Heti AKCIÓ: 5 termék, amit most szuper áron szerezhetsz be a Notino oldalán
Ezen a héten is hozunk pár olyan terméket, amiket talán könnyen és szívesen építesz be a szépségápolási rutinodba.
Milliárdokat ért az F1-legenda, Jody Scheckter autógyűjteménye
Jody Scheckter saját kollekciójának tizenkét darabját kínálta eladásra, 1979-es világbajnok Ferrariján kaszált a legtöbbet.