Megelőzhető hibák okozzák a legtöbb lerobbanást

Lerobbant autó
Forrás: Marc St / Unsplash

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az esetek csaknem felét az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák idézik elő, legalábbis Németországban.

Az autózásban a legrosszabb, amikor tehetetlenül ott toporgunk az út szélén, várva a segítségre, mert lerohadtunk. Szerencsére ilyenben nem gyakran volt részem, még régen egy tesztautóval kaptam úgy defektet, hogy csak defektjavító volt a csomagtartóban. Ezt leszámítva inkább én ugrok be olykor menteni valaki mást. A mai modern autóknál már amúgy is nehéz bármit a helyszínen orvosolni, se szerszám, se ismeretek nincsenek hozzá a legtöbbeknél.

A német autóklub, vagyis az ADAC minden évben nyilvánosságra hozza lerobbanási statisztikáit, vagyis közli, milyen problémák miatt riasztották a legtöbbször a Sárga Angyalt. A 2023-as adatokból kiderül, hogy több mint 3,5 milliószor kértek segítséget a németországi autósok, vagyis durván 9 másodpercenként csörrent meg a telefont. Viszont az esetek zömében megelőzhető lett volna a baj.

A számok ugyanis azt mutatják, hogy a lerobbanások, az otthontól távol ragadások közel fele, pontosan 44,1 százaléka az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémákra vezethető vissza. Persze előfordulhat hirtelen akkuhalál is, de ha időnként ellenőriztetnénk – célműszerrel pár perc alatt megvan –, vagy magunk ellenőriznénk az aksinkat, akkor nagyon sok ilyen kellemetlenség kiszűrhető lenne már előre.

A második leggyakoribb a motorral kapcsolatos hiba a maga 22,8 százalékával. Ide nemcsak – és vélhetően nem elsősorban – a tényleges mechanikai problémákat sorolják, hanem a motorvezérléssel, a befecskendezéssel és a gyújtással összefüggő rendellenességeket is. Sőt, a különféle vonatkozó szenzorok, érzékelők meghibásodását is, továbbá az villany- és hibridautók nagyfeszültségű rendszerének nyűgjeit.

Dobogóra fért még 10,5 százalékkal az elektromos rendszerek lehasalása: lehet szó a generátor haláláról, az önindító letérdeléséről, de még akár a világításról is. Ennél is kisebb, 8,8 százalékos a gumikat, kerekeket érintő gondok aránya, 7,1 százalékot tettek ki a kulcsokkal, zárakkal, indításgátlóval összefüggésbe hozható meghibásodások, végül pedig 6,9 százalékkal zárja a sort a változatos és rejtélyes egyéb kategória – ebbe a kaszni, a kormányzás, a fékrendszer és a futómű is beletartozik.

Érdekesség, hogy ebből a rengeteg riasztásból mindössze 30009-et tettek ki a tisztán elektromos autók, viszont arányaiban igen jelentős, ötvenszázalékos az ugrás az egy évvel korábbi statisztikához képest. Amúgy itt és a hibrideknél (összesen 43565 segélykérés) egyaránt az indítóaksi volt a legjellemzőbb hibaok.

(A borítókép illusztráció.)

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Szórakozás

Kaszkadőr? Minek! Ezek a színészek bevállaltak pár durva mutatványt

Elhivatottságukat hűen tükrözi, hogy mellőzik a kaszkadőrök segítségét a legveszélyesebb jelenetek forgatása közben is.

Kép
Életmód

A férfiak harmada nem elégedett a péniszméretével

Ráadásul ez gyakran nem tényleges méretproblémákra vezethető vissza, hanem testképzavarra.

Kép
Stílus

Csodásan elegáns kronográf az idei Concorso d’Eleganzára

Az A. Lange & Söhne pazar órával készült a világ talán leghíresebb és legpatinásabb autó-szépségversenyére.

Kép
Jármű

Két másodpercen belül gyorsul százra az MG prototípusa

Az EXE181-et egy 65 évvel ezelőtti kísérleti autó inspirálta – az sem volt éppen lassú.

Kép
Szórakozás

Szívmelengető az ok, amiért Tom Felton nem nézi a Harry Pottert

Nem arról van szó, hogy már a forgatás alatt meggyűlölte volna ezeket a filmeket. Épp ellenkezőleg.

Kép
Jármű

Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz

Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!