Olcsó legyen és benzines – ilyen autókat keresünk

Autóvásárló egy kereskedésben
Forrás: Liam McBurney / PA Images / Getty Images

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Kevesebb autót hirdettek meg az elmúlt félévben, mint tavaly ilyenkor, ráadásul a hirdetések hosszabb ideig voltak aktívak. A kocsi.hu adatai a használtautó-piac lassulását mutatják, és az sem meglepő, hogy az olcsóbb járművek a kelendőbbek.

Az elmúlt időszakban szinte alapvetéssé vált, hogy az új autók drágulása, valamint a hosszú várakozási idők a használtpiac felé terelték a vevőket, ahol aztán részben emiatt, részben az infláció és a forintárfolyam változásai miatt szintén emelkedő árak és megcsappanó kereslet lett jellemző. Ezt támasztják alá a kocsi.hu hirdetési portál adatai is.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Sokkal kevesebb a keresés, de a hirdetés is

A portál statisztikái szerint az elmúlt fél évben, vagyis 2022. december 1. és 2023. május 31. között összesen mintegy 13 ezer hirdetést adtak fel a magánszemélyek és kereskedések, míg az elmúlt év azonos időszakában ez több mint a duplája volt, közel 27 ezer. Ráadásul míg most átlagosan 123 napig voltak aktívak ezek a hirdetések, addig korábban mindössze 82 napig – vagyis sokkal hamarabb gazdára találtak az eladó autók, feltételezve, hogy az esetek többségében a tulajdonos azért törli a hirdetését, mert megtalálta a vevőt járművének.

Autókereskedés
forrás: Michelle Gustafson for The Washington Post / Getty Images
Nem a legszebb napjait éli a használtautó-piac. A kép illusztráció

Azonban nemcsak kínálati, hanem keresleti oldalon is hasonló visszaesés figyelhető meg. Míg a mögöttünk hagyott fél évben összesen bő 808 ezer keresést folytattak le az oldalon a felhasználók, addig egy esztendővel korábban 1,12 milliót. Több mint negyedével kisebb a mostani adat, ami bőven túlmutat a statisztikai hibahatár vagy a véletlenszerű ingadozás szintjén.

Olcsó autókra van szükség

A keresések döntő többségénél a vevők nem jelölnek meg minimális és maximális árat. Ennek több oka lehet, például az, hogy eleve az évjárattal és a típussal leszűkítik annyira a kört, hogy már csak a kívánt ársávból hoz találatokat a kereső. E viszonylatban egyébként nem volt érdemi változás a két vizsgált időszak között, már azon kívül, hogy nyilván itt is jelentkezik az összes keresés számának hanyatlása.

Használt Volkswagenek
forrás: Julian Stratenschulte / picture alliance / Getty Images
A Volkswagen hagyományosan nagyon népszerű idehaza

Az ármegjelöléssel lefolytatott keresések nagy hányada, közel 95 ezer esetben (egy éve: 130 ezer) az egymillió forint alatti autókra összpontosított, tehát nyugodtan kijelenthető, hogy továbbra is az olcsóbb kategóriák a népszerűek. Kevesebb mint feleakkora volt már az 1-2 millió közötti kategória iránti érdeklődés is (46 ezer, korábban 62 ezer), hasonló szintet tudott a 2-5 milliós sáv (41 ezer, illetve 51 ezer). Egyedül az ötmillió forint fölötti szinten volt minimális emelkedés (9-ről 11 ezerre), de az összeshez hasonlítva ez a szegmens így is elég elenyésző.

A benzines a sláger

Üzemanyagtípust szintén nagyon sok böngésző autóvásárló nem határoz meg. Akik mégis, azok főleg benzinesre szűrnek (156 ezer), de továbbra is népszerű a dízel (84 ezer) – az elmúlt hetekben mellesleg nagyobb ütemben csökkent a gázolaj ára, mint a 95-ösé, ez pedig vonzóvá teheti ezt a hajtásmódot. Tisztán elektromos autót mintegy 5600-an, hibridet 4100-an, konnektoros hibridet 1400-an kerestek. Az alternatív hajtású modellek tehát egyelőre nem bírnak nagy jelentőséggel a használtpiacon.

A márkák toplistáját a Volkswagen vezeti közel 3700 kereséssel, megelőzve a 2900-at közelítő BMW-t és a szintén 2800 fölötti Toyotát. A legnépszerűbb tízbe bekerült még a Mercedes, az újonnan is mindig népszerű Suzuki, az Opel, az Audi, a Honda, a Mazda és a Nissan. Kivétel nélkül japán és német márkák, miközben kimaradtak a legkeresettebbek közül a kocsi.hu felhasználói körében olyan, általában kedvelt gyártók, mint a Peugeot, a Citroën, a Škoda, a Hyundai, a Kia vagy a Dacia.

Az adatokat a kocsi.hu, az InStyle Men stratégiai partnere biztosította.

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Szórakozás

Így nézett volna ki a Trónok harca Disney-meseként

Ha van valami, ami távolabb áll George R. R. Martin regényeitől és azok feldolgozásától, akkor az a rajzfilmes műfaj.

Kép
Jármű

Négy motor, hegyomlásnyi nyomaték: itt az elektromos G osztály

Sok szempontból a német prémiummárka egyik legizgalmasabb modellje a G, naná, hogy ebből is készült villanyhajtású.

Kép
Életmód

Férfiak nagyobb eséllyel örökölhetik az autizmust?

Egy friss kutatás erre enged következtetni. Egyelőre további vizsgálatokra van szükség, de elég nagy mintán végezték a felmérést.

Kép
Szórakozás

16 óra munka és 156 próbálkozás van az egyik Pókember-jelenetben

Egyszerűbb lett volna CGI-t használni, ám végül mindent Tobey Maguire-nek kellett megoldania. Oké, egy kis trükkel.

Kép
Stílus

Ikonikus alufelni ihlette a Glashütte új óráját

Az Union Glashütténél nem először találtak inspirációt a motorsportok világában.

Kép
Tech

Lánctalpasokkal és drónnal az áramszünet ellen

A felhasználók számára a legfontosabb, hogy mindig stabil legyen az áramellátás, de hogyan lehet elhárítani a hibát szélsőséges helyzetekben?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!