Így újult meg a magyarok kedvenc autója, a Suzuki Vitara
Kívülről nem túl szembetűnő, de azért látható a különbség, és okosítottak is a Vitarán.
Az év első negyedében visszavette piacvezető pozícióját a hazai újautó-eladásokat tekintve a Suzuki Vitara. Mindez ráadásul úgy történt meg, hogy a japán gyártó hobbiterepjárója éppen ráncfelvarrás előtt állt: most meg is mutatták a felfrissített Vitarát, amely hamarosan át is veszi a stafétát a kereskedésekben.
Persze nem valami radikális megújulásról van szó, sőt igazából az arányok, a főbb vonások már az „új” Vitara 2015-ös bemutatása óta változatlanok. A mostani kisebb módosítások közül ha nem is durván feltűnő, de azért észrevehető, hogy más lett az első lökhárító, az alsó légbeömlőt egy markáns, fekete műanyag keret öleli körül. Egyszerűsítettek a hűtőmaszkon, amelyen immár végigfut egy vízszintes dekor, összekötve a fényszórókat. Kicsit átszabták az első sárvédőket is. Két új szín is érkezett a kínálatba: a Titan Dark Gray Pearl Metallic egy sötétszürke gyöngyházfény, míg Sphere Blue Pearl kék gyöngyház, ám utóbbi csak a Cosmic Black Pearl Metallic gyöngyházfekete tetővel kombinálható.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A belső teret sem szabták át alapjaiban, de viszonylag nagy változásnak mondható, hogy a központi kijelző 7 helyett immár 9 colos. Ehhez USB-n vagy wifin keresztül csatolhatunk okostelefont, tudja az Apple Carplayt és az Android Autót egyaránt. A Suzuki Connecttel távolról is hozzáférünk bizonyos funkciókhoz, mint a vezetési előzmények, a szervizértesítések, valamint az autónk pozícióját is láthatjuk.
A vezetéssegédek köre és tudása is gazdagabb lett. A Dual Sensor Brake Support II aktív féktámogatás immár nagyobb területre figyel, aminek köszönhetően gyorsabban észleli a veszélyforrásokat. A Driver Monitor System egy kamerával figyeli a sofőr szemét és arcát, észleli, ha fáradtak vagyunk, elaludnánk vagy nem figyelünk az útra. Az adaptív tempomat nemcsak gyorsítani és lassítani tud a távolság tartása érdekében, hanem a táblafelismerővel is összekapcsolták. A sávtartó pedig a hiányos vagy kopott felfestések esetén az előttünk haladó autó nyomvonalát is tudja követni.
Egyáltalán nincs változás viszont a motorpalettán: az 1,4-es Boosterjet turbóshoz 48 voltos enyhe hibrid rendszer párosul – ez a variáns 129 lóerőt tud. Kicsit gyengébb, 115 lovas a teljes hibrid, amely 1,5 literes szívó benzinesre épül. Alapból mindkettő elsőkerékhajtású, de felárért Allgrip összkerékhajtás is rendelhető. Hogy pontosan mikor érkezik a szalonokba a friss Vitara, még nem tudni, ahogyan az új árlista sem jelent még meg.
Viszont képeken már megnézheted:
Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance
A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?
Két éve vonaton él a 17 éves német srác
A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.
Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?
A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.
Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés
A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.
Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár
Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.
10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson
Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján