A Xiaomi feladta a leckét a Teslának: mindenki SU7-et akar

Xiaomi SU7
Forrás: Xiaomi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Egy nap alatt eladták az idén elkészülő összes példányt, igazi slágernek tűnik a Xiaomi első autója.

A Xiaomit eddig leginkább okostelefonokról, egyéb szórakoztató elektronikai cikkekről, valamint az okosotthonhoz passzoló komponensekről ismerhettük, de a közlekedésben rejlő lehetőségeket sem hagyták kiaknázatlanul. Elektromos rollereket persze már elég régóta kínálnak, de az sem volt titok, hogy belevágnak az autógyártásba. December legvégén mutatták be SU7 nevű sportos szedánjukat, most pedig elkezdődött a piaci bevezetés – nem is akárhogyan.

Huszonnégy óra leforgása alatt ugyanis lényegében a teljes 2024-es gyártási kapacitásukat lefoglalták, vagyis egészen pontosan 88898 darab SU7-esre érkezett rendelés. Az első 50 ezret mintegy 27 perc alatt adták el. Az autó alapárát amúgy mintegy 11 millió forintnyi kínai jüanra lőtték be, vagyis tudatosan a Tesla Model 3 alá céloztak. A gyártás Pekingben zajlik, a BAIC-cal (Beijing Automotive Industry Holding Co.) együttműködésben, és mire felfut a termelés, egy teljes év alatt 150 ezer darab SU7 készül majd. Legalábbis az első fázisban ez a cél, aztán tovább emelhetik.

A szedán egyébként meglehetősen alacsony légellenállású, 0,195 Cw-értékű karosszériát kapott, majdnem pontosan öt méter hosszú, tehát elég méretes. Kétféle hajtásrendszerrel készül: a hátsókerekes kereken 300 lóerőt tud, míg az összkerékhajtású SU7 Max már 673 lovas. Előbbi 73,6 kWh-s, utóbbi 101 kWh-s aksival készül, a kínai mérési ciklus szerint 630-800 kilométer közötti hatótávokat ígérnek. A tervek szerint az első példányokat már április végén átvehetik a tulajdonosok.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Kép
Jármű

Lehet takarékos, ami ekkora? – Teszt: Honda CR-V e:HEV AWD Advance

A Honda szinte mindent belecsomagolt a CR-V-be, amire manapság a legtöbb autóvásárló vágyhat: itt egy jó nagy SUV vagány formatervvel, kényelmes belsővel, hibridhajtással. De mit tud a valóságban, és mennyire lehet takarékos egy kis villannyal megtámogatva egy 1,8 tonnás óriás?

Kép
Életmód

Két éve vonaton él a 17 éves német srác

A fiatal Lasse Stolley szoftverfejlesztőként dolgozik, de így mindig oda megy, ahová éppen kedve van.

Kép
Életmód

Lehet, hogy mindig is rosszul zuhanyoztál?

A tisztálkodás legjobb módja mindig a legegyszerűbb, a szakember szerint kár is kísérletezni.

Kép
Tech

Jön a svájci bicska, amiből hiányzik a kés

A Victorinox érdekes lépésre szánta el magát, de azért nem kell félni, maradnak a hagyományosabb változatok is.

Kép
Szórakozás

Amikor a csodalámpa nem mese: milliókat nyert egy pár

Egy kincskereső játékba szálltak be, amelynek végén rá is találtak a hatalmas nyereménnyel járó lámpásra.

Kép
Szórakozás

10 párharc a fociban, ami túlmutat a puszta rivalizáláson

Már hetekkel a meccs előtt izzik a levegő a csapatok háza táján

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!